mina vänner

det är ju så många som läser min blogg så därför tänkte jag göra en kort beskrivning av de personer jag umgås mest med.. så att alla har en klar bild över vad jag är för en person.. hoppas att ni inte blir avskräckta och slutar läsa min blogg..



jag tänkte börja lite lätt med min Cosmin Twin, Elin. Hon vill väldigt gärna va i rampljuset och ställde därför upp i Hennes modelltävling. Hon trivdes mycket bra framför kameran och har bestämt sig för att söka till i Americas next Top Model. Hon har inte bara tänkt söka utan hon satsar fullt ut och går in för att vinna! Som alla vet är detta en ganska hård tävling där man får mycket kritik, därför laddar hon järnet på dagiset gulsippan och spenderar resten av dagarna liggandes på soffan och kollar på gamla säsonger av programmet för att kunna föreställa sig vad som komma skall. Hon antecknar minsta lilla taktikfnys som dyker upp i hennes huvud och hon har nedräkning i sin kalender. Jag tror starkt på elin modellkarriär, för er som tvivlar kan ni ju klicka upp bilden nedan för att bli övertygade, hon kommer att vinna! Jag säger lycka till elin och går vidare till min nästa väninna.




Sedan vill jag presentera min kära vän Sarah, hon kände i somras att det va onödigt dyrt med ett busskort och bestämde sig därför att cykla överallt hon skulle. Numera är hon med i landslaget och cyklar på elitnivå. När hon inte åker runt i turnebussen på tävlingar runt om i europa knegar hon ihop pengar till en ny moutainbike på Lidl Spånga. Hon har tagit över hennes systers gamla sysslor i hopp om att ingen ska märka att de bytt identitet. Hittills har det gått bra, ingen har ifrågasatt förändringen eftersom de tror att det handlar om en extreme makeover, sånt kan ju faktiskt vara lite känsligt. Sarah har även en pojkvän som om man har tur kan förvandlas till Schimpans-Martin en bit in på småtimmarna. Det är inte många som har träffat denna skepnad men vi som gjort det vet att man inte har upplevt en martin om man inte upplevt schimpans-martin! Just nu cyklar Sarah Sverige runt i hopp om att bli den första svenska kvinnan som klarar detta ärofyllda äventyr. Så om ni ser en kvinna som ser ut som mannen på bilden nedan så uppmanar jag er att skänka lite bröd och dryck till henne, man orkar nämligen inte ha med massäck för ett helt år i ryggsäcken. Jag hoppas iallafall att hon kommer hem snart så att hon och jag kan ha en supermario turnering i gammal sarah och elin anda!




Nu tänkte jag gå vidare för att komma in på min vän Anna. Och ni ska veta att den där anna hon är en hejjare på datorer. Behöver din hårddisk mjukas upp lite är anna personen du ska ringa! Hon är tillgänglig mellan fem och halv sex på torsdagar, om din dator nu skulle krångla tänkte jag.. Gör den inte det så antar jag att anna redan varit där och fixat den! På bilden nedan kan ni se hur hon tar sig an datorerna. Hon riktigt kryper in i själva burken för att komma åt problemet. Hon använder sig av ett speciellt verktyg för att attackera viruset och bryta ner det i dess beståndsdelar. Anna äger också en hund, en ganska liten en inte mer än en pannkaka hög. Men den hunden kan bajsa må ni tro. Jag trodde inte mina öron första gången jag va med anna ute på promenad med vovven.. Men mina öron ljög inte. För några veckor sedan kände anna att det va dags att bli känd. Hon gjorde en ansökan till Guinnes Rekordbok, det hon ville va världsmästare på va hundbajsplockning. Självaste sporten går ut på att man ska plocka så många hundbajs man kan i en skog på tre minuter. Anna med sin skarpa näsa plockade 23,5 bajs på tre minuter!! 23,5 BAJS PÅ TRE MINUTER! Hon slog den gamla rekordhållaren med 14 bajs. Helt otroligt! En eloge till anna!




Man kan prata mycket om bajsplockaren anna, men nu får det va nog. Vidare till Majsan, hon har varit lite av en slacker, en hemmasittare. Men nu har hon ett toppenjobb på bank. Hon kände från början att hon inte riktigt passade in och skaffade genast glasögon för att få den där gemensamheten med de övriga anställda. Hon börjar varje dag med att intala sig själv att "din bästa tid är nu" och hon tar en rask morgonrpomenad längs vattnet. Hon drömmer om ett liv på landet. Vakna upp av det surrande ljudet av en spyfluga och känna lukten av koskit, det är lycka enligt majsan. Självklart vill hon dela detta med en öm och osjälvisk man. Han ska helst ha flanellskjorta och snuset ska rinna, han ska inte va rädd för att ge sig in i skiten om det så behövs. Den enda riktiga mannen är den riktiga bonden, ett av majsans många ordspråk. På bilden nedan kan vi se majsan i sitt esse. Hon är omringad av sina trogna arbetskamrater och hon har tagit på sig sin favoritrandigatröja eftersom hon visste att jag skulle komma förbi och fotografera.




Nu återstår Sara. En glad och trevlig prick som gillar hästar. Hon lever i stallet, hon har alltså inte så mycket tid över till att träffa oss. Men det gör ingenting för sanna vänner finns alltid kvar, oavsett om de kan va lite frånvarande ibland.. Att jobba i stall är inte helt smärtfritt har vi märkt. Man krossar fötter och får bitmärken på armar och ben. Har man otur kan man halka på väg till bajsavlämningen och få bajs i håret, och det är inte lätt att få bort. I stallet kan man även hoppa i hö. Det är roligt! men man får akta sig för högafflar som ligger gömda bland höbalarna. Min faster hoppade rakt på en högaffel och hon blev spetsad av den i benet. inte en direkt smärtfri historia. Nu är det så att Sara blev uppäten av en av hästarna i stallet och kunde därför inte närvara vid dagens fotografering. Men jag tog en bild på hästen och ni får ha överseende med det! Sara och hästen ska in på operation tidigt imornbitti så att hon kommer ut ifrån hästens mage. Hästen får inte äta nånting på hela natten och sara säger att hon inte alls är nervös, hon tror att det kommer att kännas som att födas på nytt..



 
Nä, nu är det nog pratat om mina vänner. Ni får säga vad ni vill men jag älskar dem! nu är det er tur att berätta om era vänner!!
buss och kräm<3

Kommentarer
Postat av: Sarah Tee

jag har nu stannat för att ta en paus, min enda paus under cykla-runt-sverige-turen. jag bestämde mej för en paus på max fem minuter, så då fick jag helt enkelt prioritera denna blogg istöllet för mat...men men, vafasen, man klarar sej på lite bröd å vatten i ett år! och med tanke på att jag bara cyklar hela tiden så har jag nu hittills nått min målvikt, 16 kilo! men är dessvärre rädd att jag kommer gå upp igen så fort musklerna börjar byggas på allvar....

nog om detta, när jag kommer hem ska jag berätta! ;)

Mkt fint skrivet om alla förresten!! och att sara blivit uppäten, d visste jag inte, men d va ju inte så oväntat i och för sej..

puss å kram mitt liklla barn, ses när jag är hemma igen!

2007-10-09 @ 10:45:21
Postat av: cosmin twin

HAHAHAHAHAHAHA, Elin du är så sjukt knäpp! Å jag älskar det!
Fy fan va bra skrivet =D
Puss puss

2007-10-09 @ 17:07:06
URL: http://itsonlywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0