Gamla goda Bellman

Haha min lillebror Emil och jag satt och berättade roliga historier för varandra. Jag trodde faktiskt inte att han kunde va så här rolig hahaha

Det var en gång en rysk, en tysk och en Bellman som var ute på promenad. De kom fram till en önskepool och alla tre fick önska sig vad de ville bada i. 
Rysken var först ut. Han tog en skutt och sa: "Jag vill bada i pengar."  Poolen fylldes med pengar och han simmade nöjt runt. Näst på tur var tysken, han tog sats, hoppade: "Jag vill bada i saft."  Bellman var nästa önskare och ville självklart vara lite bättre än de andra. Han tänkte noga ut vad han ville bada i och gjorde ett grasiöst svandyk ner i poolen. Halvvägs påväg ner kommer han på att han glömt att ta av sig sin klocka och utan att tänka sig för utbrister han: "Skit också.."


Haha dessutom älskar jag att man säger det va en rysk, en tysk och EN bellman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0